Peace; Intifada

Posted: Disember 31, 2009 in community@IHSAN

Ini adalah puisi PERTAMA karangan saya… Saya menjumpainya ketika mngemas bilik tidur saya… HAYATILAH karya asli ni…

Aku cari keamanan
Aku cari ketenangan

Bukannya negeri ketenteraan
tidak bebas dari peperangan

Generasiku bebas berlari
tanpa takut bayangan sendiri

Bebaskan diri dari peluru
tanpa perlu takut diburu

Bilakah akan terbela
segala nasib mereka

Tanah air dah tergadai
dek kerana yang cuai

Diri ini tanpa keluh
terus menerus bermandi peluh

Pertahankan bangsa dari dijajah
biarkan musuh terngadah

Lihatlah nanti kami bersama
lihatlah wahai dunia

Kemunculan INTIFADA KE-3

Tinggalkan Jawapan

